Trening kettlebell – dlaczego warto trenować odważnikami?

Sport jakim jest kettlebell nie jest dziś tak popularny jak kilkadziesiąt lat temu. Nowocześni ludzie preferują siłownie i zajęcia fitness. Jednak wciąż istnieją zagorzali zwolennicy, którzy polecają kettlebell lifting każdemu. Wady i zalety tego typu ćwiczeń zostaną omówione w tym artykule.

Jak doszło do popularyzacji tego sportu?

Dosłownie 100-200 lat temu różne cyrki jeździły po całym świecie. Było ich tak dużo, a bilety były trudno dostępne, ze względu na duży popyt. Cyrkowcy pokazali wiele cudownych rzeczy. Ale każda z nich szczyciła się swoimi mocarzami. Tak, uważa się, że pierwsi podnoszący ciężary pojawili się w cyrkach. Siłacze, robili niesamowite rzeczy, aby zadziwić publiczność: zginali podkowy gołymi rękami, podnosili kilka osób na sztandze, zrywali łańcuchy.

Ulubionym ćwiczeniem strongmanów była żonglerka i różne ciężkie ćwiczenia z kettlebells. Na przykład, jeden sportowiec potrafił podnieść 32-kilogramowy kettlebell aż 86 razy. Jednocześnie trzymał ciało idealnie prosto i kołysał się, aby pobić rekord.

Co jest dobre, a co złe w ćwiczeniach z kettlebells?

Ten rodzaj aktywności sportowej ma pozytywne i negatywne aspekty. Ten, sport nie jest odpowiedni dla osób, które mają słabą rękę. Ta część ciała będzie napięta przez cały czas trwania ćwiczenia. Jeśli nie przytrzymasz kettlebell, natychmiast wyleci Ci on z ręki.

Jakie są inne wady kettlebell lifting?

W tym sporcie jest wiele kontuzji. Ze względu na to, że wszystkie ruchy wykonywane są na stojąco, stanowią one duże obciążenie dla kręgosłupa. Jeśli nie nosisz specjalnego pasa i nie trzymasz pleców prosto, przemieszczenie kręgów jest nieuniknione. Sport ten, jest również niebezpieczny dla stawów, zwłaszcza barkowych i łokciowych, ponieważ są one bezpośrednio zaangażowane w każde ćwiczenie.

Jakie są zalety kettlebell?

Każde ćwiczenie jest podstawowe i złożone. Ćwicząc z kettlebells, sportowiec angażuje do pracy, wiele mięśni całego ciała. Pozwala to na rozwój całego ciała za pomocą tych samych ćwiczeń. Kolejną dobrą rzeczą w kettlebell jest to, że nie potrzebujesz dużej ilości sprzętu sportowego ani miejsca, wszystko, czego potrzebujesz to kettlebell, pas sportowy, magnezja i 1 metr przestrzeni roboczej.

Decyzja należy do Ciebie

Oczywiście każda osoba musi sama zdecydować, co robić i jaki sport jest bardziej odpowiedni. Podobnie jak w podnoszeniu ciężarów, ciężarki kettlebells mają różne zalety i wady. Jedną z ich cech jest prawdziwy wynik dla ciała, sprawdzony przez lata. Nawet w tych odległych czasach, kiedy kulturystyka ani podnoszenie ciężarów nie istniały, a podnoszenie ciężarów było cyrkową rozrywką, kettlebells dawały mężczyznom możliwość posiadania silnego i wysportowanego ciała.